ياكريمستان ياكريمستان .

ياكريمستان

به چه شيرآلاتي توكار گفته مي شود؟

به چه شيرآلاتي توكار گفته مي شود؟

 

بعد از تحول بزرگي كه در توليد شيرآلات ساختماني رخ داد، توليد شيرهاي توكار را مي‌توان بزرگترين تحول صنعت شيرآلات، به خصوص در ارتباط با طراحي معماري و دكوراسيون ساختمان به حساب آورد . به شيرآلاتي كه تمامي مكانيزم‌هاي آن نظير لوله‌ها و اتصالات، كارتريج، دايورتر و … درون ديوار قرار مي‌گيرد و تنها قاب روي مغزي و دسته شيرآلات بيرون ديوار اجرا مي‌شود و قابل رويت است، شيرآلات توكار گفته مي شود . اين نوع طراحي براي شيرآلات فضاي بيشتري در اختيار طراحان و معماران جاي داده است و تحولي شگرفي در طراحي داخلي ساختمان ايجاد كرده است.

 

نحوه نصب شيرآلات توكار

 

اكثر افراد فكر مي‌كنند شيرآلات توكار را تنها در خانه‌هاي تازه ساخت مي‌توان به كار برد، در حالي كه اين تصور كاملا اشتباه مي باشد. در خانه‌هاي قديمي نيز مي‌توان از اين شيرآلات استفاده نمود و به راحتي آنها را نصب كرد. بيشتر شيرآلات توكار نحوه نصب مشابهي را دارا هستند. با اين حال امكان دارد برخي شيرآلات به علت داشتن آپشن‌هاي خاص يا هر دليل ديگري روش نصب متفاوتي داشته باشند. حتي امكان دارد روش نصب شير روشويي، دوش، توالت و ظرفشويي نيز با يكديگر تفاوت داشته باشد.

 

در هر صورت نصب شيرآلات بخصوص شيرهاي توكار يك كار تخصصي مي باشد كه بهتر است توسط يك فرد متخصص و ماهر صورت بگيرد. اما اگر خودتان اندكي مهارت داشته باشيد با ديدن فيلم‌هاي آموزشي، كاتالوگ محصول، يا خواندن مقالاتي مانند راهنماي نصب شيرآلات توكار در سايت هاي گوناگون روش نصب آن را فرا بگيريد.

 

استفاده از نقشه لوله كشي بسيار مهم است

 

نكته حائز اهميت ايت است  كه نقشه لوله كشي بايد از قبل تهيه شده باشد و تمام لوله‌ها و اتصالات پشت پوشش ديوار و بصورت توكار نصب گردند زيرا هيچ كدام از اين تجهيزات نبايد قابل ديدن باشند. در خانه‌هاي قديمي نيز بهترمي باشد از نقشه لوله كشي استفاده شود تا كار تخريب ديوارها و نصب شيرآلات در زمان كمتر و با هزينه كمتر انجام شود.



 

نحوه انتخاب شير توكار توالت

 

شيرآلات توالت فرنگي و ايراني اندازه‌هاي خاص خود را دارند به همين دليل قبل از انتخاب شيرآلات توكار، بايد نوع توالت خود را انتخاب نماييد. اينكه توالت ايراني مي‌خواهيد يا فرنگي، آيا توالت فرنگي شما از نوع وال هنگ است و … اهميت زيادي دارد زيرا تغييرات در مراحل بعدي سخت و هزينه بردار خواهد بود.

نكات مهم در خريد شيرهاي توكار

 

كيفيت مغزي يا اينفينيتي شيرآلات توكار  داراي اهميت زيادي هستند. كيفيت پايين مغزي در اين نوع شيرآلات، احتمال ايجاد نشتي و هزينه‌هاي تعمير بسيار بالايي را داراست؛ بنابراين در هنگام خريد شيرآلات توكار، توجه ويژه‌اي به كيفيت مغزي داشته باشيد.

همراه با شير بايد بازويي، سقفي، ديواري، براكت، زانويي، سردوش و شلنگ نيز خريداري شود و نكته مهم اين است اين تجهيزات بايد هماهنگي كامل با شيرآلات داشته باشند. در غير اين صورت نتيجه نهايي با مشكلاتي از قبيل كاركرد نادرست، يا عدم زيبايي مورد انتظار رو به رو خواهد شد.

هنگام خريد مغزي توكار، از موجودي كاور رويي و تنوع آن اطمينان حاصل كنيد. زيرا بعد  از خريد تنها از كاور همان برند مي‌توانيد استفاده كنيد. بنابراين بهتر است در هنگام خريد شيرآلات توكار و متعلقات آن همگي اجزا از يك برند تهيه شده باشد تا از بروز مشكلات جلوگيري شود.

qkew_image1.jpg

معايب شيرآلات توكار چيست؟

 

نصب دشوار

نصب شيرآلات توكار نسبت به شيرآلات روكار سخت‌ترمي باشدو براي اين كار نياز به زمان بيشتر، تجهيزات و كمك گرفتن از متخصص نياز داريد؛ زيرا بايد تمام لوله‌كشي‌ها و قسمت‌هاي خاصي از شير درون ديوار قرار بگيرند.

 

هزينه بالاي اجرا

يكي از فاكتورهاي مهم در خريد و نصب شيرآلات هزينه‌هاي آن مي باشد. اجراي اين شيرآلات درون ديوار انجام شده و در خانه‌هاي قديمي نياز به تخريب بخشي از ديوار و جايگذاري لوله‌ها و اتصالات دارد كه همه اين موارد باعث بالا رفتن هزينه‌هاي اجرا و عمل  خواهند شد.

 

تعمير سخت

امكان دارد قسمت خارجي شيرآلات توكار شما خراب شوند در اين صورت به راحتي به قسمت معيوب دسترسي داشته و مي‌توانيد آن را تعمير كنيد ولي اگر قسمت‌هاي نصب شده در ديوار دچار خرابي بشوند بايد ديوار را خراب كرده تا بتوانيد آن را تعمير كنيد. اينكار هم زمان زيادي نياز دارد، هم هزينه بالايي در پي خواهد داشت.

 

البته بايد اشاره كرد كه برخي از مدل‌هاي نسل جديد شيرآلات توكار، براي تعمير نيازي به تخريب ديوار ندارند و تنها با باز كردن چند مهره مي‌توان آن را از ديوار خارج كرده و پس از عيب يابي و تعمير دوباره نصب كرد.

 

نياز به فضاي كافي در ديوار

شايد شيرهاي توكار در خانه‌ها و فضاهاي كوچك بهترين انتخاب باشند، اما در اينجا ضخامت ديوار اهميت  خاصي پيدا مي‌كند و براي نصب شيرآلات توكار و تجهيزات وال هنگ مانند فلاش تانك توكار، نياز به فضاي كافي در ديوار است. به همين دليل در ديوارهايي با ضخامت كم امكان نصب اين تجهيزات وجود ندارد.



 

آسيب به ديوارها

در صورت خرابي لوله‌ها و شيرآلات امكان نشتي آب و نفوذ آن به ديوار وجود دارد. اين نشتي مي‌تواند باعث آسيب ديدن ديوار شود. البته در برخي از مدل‌ها از صفحه فلزي نگهدارنده و لاستيك ديافراگم استفاده مي‌شود تا امكان نفوذ آب و در پي آن خرابي ديوار وجود نداشته باشد.

 

گرفتگي توسط رسوبات

در اكثر شيرهاي توكار از سوپاپ يا دايورتر براي انتقال آب به سر دوش استفاده مي‌شود. از آنجايي كه آب هميشه رسوباتي همراه خود دارد با گذشت زمان موجب گرفتگي، كاهش فشار آب يا حتي شكستن سوپاپ مي‌شود. در بعضي مدل‌ها با حذف كردن سوپاپ و تعبيه دايورتر در كارتريج از اين مشكل جلوگيري مي‌شود.



 

مزاياي استفاده از شيرآلات توكار چيست؟

 

شيرآلات توكار به علت قرار گرفتن در ديوار از يك لايه محافظ شامل ميشوند كه موجب مي‌ گردد صدمات خاصي به آنها وارد نگردد و در برابر پوسيدگي نيز مقاوم‌ترو مستحكم تر باشند. همين موضوع باعث افزايش عمر شيرهاي توكار مي‌ گردد.

اين شيرآلات نسبت به شيرآلات كلاسيك اهرمي زيبايي بيشتري دارند و مي‌توانند فضاي سرويس بهداشتي را خاص و لوكس جلوه دهند.

شيرآلات توكار نياز به فضاي كمتري دارند و براي محيط‌هاي كوچك بسيار مناسب مي باشند.

تميز كردن اين شيرآلات بسيار راحتتر از شيرآلات روكار است.

كاهش در مصرف آب يكي از مهمترين مزاياي شيرآلات توكار مي باشد.

 

قيمت شيرآلات توكار

 

به طور كلي بايد گفت قيمت شيرآلات توكار تفاوت چنداني با شيرآلات روكار ندارد. بسته به برند مورد نظر، كيفيت و آپشن‌ها، قيمت شيرآلات توكار متغير است. شما مي‌توانيد قيمت به روز بهترين برندهاي شيرآلات توكار را در وب سايت چلونگر مشاهده كنيد.


برچسب: به چه شيرآلاتي توكار گفته مي شود؟،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۶:۴۹ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :